Rachunek cyklu życia produktu
Cykl życia produktu jest znany od dawna w marketingu. Jest on głównie definiowany jako proces, w który produkt nabywa zdolność do zaspokajania potrzeb klienta oraz postępującej z czasem utraty tej…
Cykl życia produktu jest znany od dawna w marketingu. Jest on głównie definiowany jako proces, w który produkt nabywa zdolność do zaspokajania potrzeb klienta oraz postępującej z czasem utraty tej…
Rachunek kosztów jest definiowany w rachunkowości zarządczej jako ogół działań zmierzających do odzwierciedlenia procesów zachodzących w przedsiębiorstwie (np. zaopatrzenia, produkcji i zbytu produktów), poprzez ujęcie, zgrupowanie i interpretację w określonych…
Rachunek kosztów docelowych (ang. Target costing) - system strategicznego zarządzania kosztami, którego celem jest osiągnięcie zamierzonego zysku w całym cyklu życia produktu. Charakteryzuje go orientacja na klienta, orientacja na przyszłość,…
Rachunek kosztów pełnych - rachunek kosztów produkcji polegający na podziale kosztów produkcji na koszty bezpośrednie i koszty pośrednie. Rachunkowość spółek - kontakt. Koszt produkcji wyrobów gotowych ustala się poprzez zsumowanie…
Rachunek kosztów zmiennych jest to: W świetle dialektyki Hegla jest on antytezą dla rachunku kosztów pełnych, zapoczątkował nową erę w rozwoju systemu rachunku kosztów i wyników. Rozwój rachunku kosztów zmiennych…
Ideą doktryny Kaizen jest zmiana na lepsze. System redukcji kosztów w literaturze krajów zachodnich jest objaśniany pod nazwą Kaizen Costing. Został on uznany za główne narzędzie sukcesu firm japońskich na…